
Пословно удружење „Понуђачи Србије“, свакодневно је укључено у праћење дешавања у поступцима јавних набавки.
Овог пута је у питању решење Републичке комисије бр: 4-00-1005/2024 од 31.12.2024. године , по којем се одбацује изјашњење о наставку поступка заштите права пред РК.
Подносилац захтева се изјаснио о наставку поступка пред Републичком комисијом, који је исти одбацила сходно Члану 226. став 3. тачка 12) које гласи:
Републичка комисија одбацује писано изјашњење о наставку поступка пред Републичком комисијом, у складу са одредбама овог закона, а са образложењем да је понуда изабраног понуђача већ оцењена као неприхватљива и да разматрање друге тачке не би било од утицаја на другачији исход поступка.
Из аргументације изложене у поднетом захтеву за заштиту права, подносилац захтева сматра да је понуда изабраног понуђача неприхватљива и да иста садржи недостатке.
Недостатке код понуде изабраног понуђача, подносилац захтева оспорава у следећим тачкама:
Списак изведених радова ( Референце)
Технички део и мере за обезбеђивање квалитета из тачке 2.3- Образоване и стручне квалификације и из тачке , 2.4- Алати, погонска или техничка опрема и обрасца структуре цене ( делови који нису попуњени) .
Сходно Члану 220. став 1. тачка 1) ЗЈН наручилац је захтев усвојио као основан и делимично поништио поступак, доношењем одлуке бр: 3478052/24-01 од 16.12.2024. године.
Он је основаност захтева потврдио у техничком делу, а у делу који се односи на референце оценио као неосноване. Подносилац захтева се изјаснио о наставку поступка пред Републичком комисијом, који је исти одбацила сходно Члану 226. став 3. тачка 12) које гласи:
Републичка комисија одбацује писано изјашњење о наставку поступка пред Републичком комисијом, у складу са одредбама овог закона.
Наручилац након поновљене стручне оцене понуда од 23.01.2025. године, доноси одлуку о обустави поступка оцењујући да су све понуде неприхватљиве сходно Члану 147. став 1. тачка 8), понуду подносиоца захтева у поновљеној стручној оцени понуда одбија сходно члану 144. став 1. тачка 2), јер не испуњава критеријуме за избор привредног субјекта, а понуду „изабраног понуђача“ одбија сходно члану 144. став 1. тачка 3), јер не испуњава захтеве и услове у вези са техничким спецификацијама.
Наручилац затим одлучује да спроведе конкурентни преговарачки поступак, који може да спроведе када су све понуде биле неприхватљиве, изврши нову стручну оцену понуда, доноси нову одлуку о закључивању оквирног споразума дана 05.03.2025. године, где се у образложењу позива на Члан 55. став 1. тачка 5) ЗЈН, На преговарачки поступак од стране наручиоца бива позван само изабрани понуђач који је у првобитној одлуци о закључивању оквирног споразума, испуњава критеријуме за избор привредног субјекта. Напомињено да сходно члану 55. ставу 1.тачки 5) ЗЈН наручилац није дужан да објави јавни позив, ако у тај поступак позове да поднесу почетне понуде све и искључиво понуђаче који су у отвореном или рестриктивном поступку поднели понуду и испунили критеријуме за квалитативни избор привредног субјекта.
Наручилац је доношењем нове одлуке о спровођењу конкурентног поступака са преговарањем и доношењу Одлуке о закључивању оквирног споразума одиграо „мудро“ позивајући се на Члан 55. ЗЈН који му дозвољава да позове на преговарачки поступак само понуђача који је испунио критеријуме за квалитативни избор привредног субјекта и на тај начин подносиоца захтева ставио у мат позицију, јер исти у отвореном поступку није испунио критеријуме за квалитативни избор привредног субјекта, па сходно наведеној одредби ЗЈН није био дужан да му пошаље позив за учешће у преговарању, па самим тим он не може да се жали на нову одлуку о додели оквирног споразума, јер подносилац захтева није учествовао у преговарачком поступку и самим тим нема активну легитимацију. Он у предметном поступку не може покренути ни Управни спор, јер је Решење Републичке комисије донето 31.12.2025.годне, а наручилац је нову Одлуку донео 05.03.2025.године, па је законски рок, из члана 228. ЗЈН, од 15 дана давно истекао.
Самим тим, наш савет свим понуђачима је да од Републичке комисије захтевају да увек разматра све тачке истакнуте у захтеву за заштиту права како не би трпели штетне последице, као понуђач у конкретном примеру.